Szkolenie autorskie. Copyright by BOMIS & Marzena Raźniewska-Półkoszek. All rights reserved.
Celem szkolenia jest wskazanie uczestnikom:
- skutecznych i etycznych metod reagowania na zgłaszane sytuacje niepożądane w relacjach interpersonalnych w zakładzie pracy;
- możliwych rezultatów prowadzenia spraw poprzez postępowania wyjaśniające lub mediację pracowniczą.
Program tematyczny szkolenia
1. Ujednolicenie i wspólna definicja terminów wykorzystywanych podczas szkolenia: mobbing, dyskryminacja, zjawisko niepożądane, skarga, komisja ds. postępowania wyjaśniającego, kompetencje członka komisji, mediacja.
Cel
Słowa dziś tak wiele znaczą, że już nic nie znaczą. Czerpiemy wiedzę ze źródła: akty prawe i dokumenty normatywne, etymologia pojęć, język specjalistyczny, hermetyczny właściwy dla konkretnej organizacji/ zakładu pracy.
2. Forma zgłaszania przez pracowników zdarzeń niepożądanych, niejasnych dla nich lub niezgodnych z przekazanymi im przez pracodawcę zadaniami lub niezgodnych z obyczajowością i osobistym poczuciem ich wartości. Możliwe drogi skierowania sprawy do rozpatrzenia/procedowania/wyjaśnienia.
Cel
Opracowanie narzędzia [formularza] lub procedury [rozmowa] służącego zebraniu faktów lub przydatnego do dalszego strukturyzowania zgłaszanej sprawy.
3. Metodyka i zakres prowadzenia posiedzeń/spotkań w poszczególnych konfiguracjach: zamknięte posiedzenie z udziałem wyłącznie członków komisji, posiedzenie z udziałem osoby zgłaszającej, posiedzenie z udziałem osób, których sprawa dotyczy.
Cel
Podejmowanie decyzji wg klucza kryterialnego o składzie osobowym i kompetencyjnym poszczególnych gremiów [zespołów do wyjaśniania lub przeprowadzenia mediacji].
4. Metodyka i zakres sporządzania protokołów/opinii
- Cel i znaczenie protokołów z postępowań przed Komisją
- Struktura protokołu
- Praktyczne wskazówki dotyczące sporządzania protokołów
Cel
Uzgodnienie wspólnego szablonu z możliwością wykorzystania w praktyce poszczególnych zespołów/zakładów pracy.
5. Czy zajmujemy się konfliktami grając rolę sędziów, prokuratorów, adwokatów, psychoterapeutów, czy też uczymy się mediować, by pozostać sobą i pomagać innym się porozumieć?
Sesja pytań i wnioski.
Autor szkolenia i wykładowca
Marzena Raźniewska-Półkoszek – mediator, specjalizujący się w mediacjach pracowniczych i gospodarczych. Mediator stały SO w Poznaniu, Koninie i Słupsku. Zainicjowała mediację pracowniczą m.in w Urzędzie Miasta Poznania. Przeszkoliła w zakresie mediacji pracowników HR oraz kadrę kierowniczą m.in. PKN Orlen, Narodowego Funduszu Zdrowia, NSZZ Solidarność, PGNiG S.A., ZUS. Jest prezesem organizacji rzeczoznawczej BOMIS [https://rzeczoznawcy.bomis.pl]i od ponad 20 dyrektorem zarządzającym firmy BOMIS [ https://www.bomis.pl]
Więcej informacji oraz referencje klientów zawarte są na jej stronie: https://trudni.eu
Cena szkolenia
590 [pięćset dziewięćdziesiąt] zł netto + 23% VAT.
Cena obejmuje
- uczestnictwo jednej osoby w szkoleniu 6 godzinnym realizowanym na żywo online, od godz. 10.00 do 15.00,
- materiały szkoleniowe dostarczone na wskazany adres e-mail;
- certyfikat potwierdzający uczestnictwo wysyłany elektronicznie.
Organizacja zajęć
Zdalna praca szkoleniowa realizowana jest od 10.00 - 15.00 z uzgodnionymi przerwami między sesjami.
Uwarunkowania organizacyjne
Uczestnik powinien sprawdzić, czy ma dostęp do łącza internetowego oraz czy urządzenie, z którego zamierza korzystać podczas zajęć ma zainstalowaną przeglądarką internetową, kamerę i głośnik.
Kontakt
tel. + 48 601 629 929; + 48 665 484 888
e-mail: szkolenia@bomis.pl
REGULAMIN SZKOLENIA
ZGŁOSZENIE UCZESTNICTWA W SZKOLENIU
Zgłaszam uczestnictwo w szkoleniu BOMIS®: Komisje, komisje... ds. konfliktów, przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji i innym zjawiskom niepożądanym w relacjach interpersonalnych vis mediacja w terminie 19 czerwca 2024 r.
DYKCJONARZ BOMIS-u, czyli mownik biurowo - światowy
zamknijJęzyk służb finansowych, kadrowych, sprzedażowych i specjalistycznych firm i urzędów oraz język rzeczoznawców, prawników, mediatorów, konsultantów i koordynatorów BOMIS-u niczym dwa statki płynące z nurtem różnych rzek, trafiają do tego samego akwenu morskiego. By na szerokie wody wypłynąć i dotrzeć do portu o nazwie POROZUMIENIE, trzeba radzić sobie zarówno na fali sztormowej, jak i w czasie ciszy morskiej.
Przekazujemy Państwu na rzecz rozwoju umiejętności oddawania istoty rzeczy przez język giętki oraz na rzecz POROZUMIEWANIA SIĘ ŚWIADOMEGO I SKUTECZNEGO
dziełko spontaniczne, z życia wzięte,
aspiracją leksykonu nadęte
z przymrużeniem oka wskazujące
skąd w firmie biorą się pieniądze.
Marzena i Andrzej Półkoszkowie